אימות חתימה נוטריוני

אימות חתימה נוטריוני הינו מסמך אשר באמצעותו ניתן להוכיח כי האדם אשר פרטיו מופיעים על גבי המסמך הוא אשר חתם עליו לאחר שזהותו הוכחה לנוטריון בהתאם לדין.  עורך דין ונוטריון יגאל אמסלם מקרית שמונה, עורך ומאמת חתימות נוטריוניות תוך ליווי, בירור הצרכים וסיוע בכל אשר נדרש אימות חתימה נוטריוני לגביו, באופן מהיר ויעיל כשמרבית האישורים ניתנים מהיום להיום.

 

מהו אימות חתימה נוטריוני?

 

אימות חתימה נוטריוני נערך בהתאם לחוק הנוטריונים תשל"ו- 1976  ולפיו החותם מופיע בפני הנוטריון ומזדהה באמצעות תעודת זהות או דרכון. לאחר זיהויו, חותם הוא בפני הנוטריון אשר מאשר כי זיהה אותו וכי הוא זה אשר חתם בפניו על המסמך. באופן זה זהות זה אשר חתם על המסמך אינה בספק וכך גם עצם חתימתו. לכך משמעויות רבות וכבדות משקל בנושאים משפטיים שונים. המטרה העיקרית היא לוודא זהות החותם לרוב בקשר עם התחייבויות שונות או הסכמות לעניינים שונים.

כך לשם ההמחשה בהתאם לנוהל של משרד הפנים, לעניין יציאת קטין מהארץ, שלא באמצעות הוריו או באם הוריו גרושים, בליווי של אחד מהם, נדרש אימות חתימה נוטריוני על טופס בו מביעים ההורים הסכמה לכך.

לאישור נוטריוני זה חשיבות רבה שכן למקבל האישור ישנה ודאות כי אכן החותם הוא זה אשר פרטיו מצויינים באישור זאת לאחר שזוהה על ידי הנוטריון אשר בדק הפרטים היטב ווידא כי אכן אלה הם פרטי האדם אשר חתם. באופן זה ניתן לדעת, בסבירות גבוהה מאוד כי לא נעשה שימוש לא חוקי ו\או לא מורשה על ידי אחר.

זיהוי החותם הינו בעל משמעות רבה ונעשה גם כאשר נדרש לאמת חתימת אדם על ייפוי כוח עבור בנק למשכנתאות, או יפוי כוח לשם ביצוע עיסקאות במקרקעין, או יפוי כוח כללי. 

לקריאה נוספת על יפוי כוח נוטריוני ליחצו כאן.

 

מה נדרש לשם אימות חתימה נוטריוני?

 

לשם אימות חתימה נוטריוני, על החותם להופיע בפני הנוטריון ולזהות עצמו באמצעות תעודת זהות או דרכון, אלא אם הוא מוכר אישית לנוטריון, לחתום בפני הנוטריון על יפוי הכוח לאחר שזוהה והוסברה לו משמעות חתימתו. לאחר בדיקת הפרטים היטב מאמת הנוטריון את חתימתו כדין.

 

עורך דין ונוטריון יגאל אמסלם בקרית שמונה, נותן שירותי נוטריון באופן מהיר ויעיל. מרבית שירותי הנוטוריון ניתנים מהיום להיום. ניתן לקבל שירות נוטריוני בביתכם \ בית חולים \ בית אבות לפני העניין והצורך וזאת בהתאם לתעריף הקבוע בדין. 

לקבלת פרטים ולתאום נא צרו קשר.