עורך דין לצוואה וירושה

עורך דין לצוואה וירושה יגאל אמסלם, עורך צוואות מסוגים שונים, מטפל בהגשת בקשות לצווי ירושה וצווי קיום צוואה, מגיש התנגדויות לצוואות, עורך צוואות נוטריוניות עורך דין צוואות וירושות עורך דין יגאל אמסלם, מונה כמנהל עיזבון ולו ניסיון עשיר וארוך שנים בטיפול בצוואות וירושות והכרוך בהן. למידע על צוואות וירושות קיראו להלן. 

לפרטים נוספים צרו קשר עם משרד עו"ד ונוטריון יגאל אמסלם הממוקם בקרית שמונה.  

תוכן עניינים

אין אנו בני האנוש יודעים פקודת יומינו ומשך חיינו ומטבע הדברים אין האדם אוהב להרהר ביום לכתו מהעולם. למרבה הצער זהו גורלו של כל אחד מאיתנו לכך מעבר להשפעות הריגשיות, גם השפעות כלכליות משמעותיות על יקירנו.

לשם שיוכל האדם לתכנן בחייו את ההשלכות הכלכליות של כך, עליו לערוך צוואה.

צוואה הינה מסמך בו מצווה אדם את אשר יעשה בעזבונו, לאחר לכתו לבית עולמים. אין מדובר בעניין של מה בכך, כי אם במסמך בעל חשיבות ומשמעות רבה, אשר למעשה קובע  מה יעשה ברכושו והונו של אדם, אותו צבר משך כל חיו בעבודה רבה. לשם כך יש לערוך אותה תוך שימת לב לתוכנה ולאופן בה נערכת על מנת שתהא כשרה, ברורה ותקפה על פי החוק. 

 החוק מגדיר מספר סוגי צוואות. על מנת שמסמך ייחשב כצוואה עליו לעמוד בתנאים המפורטים בחוק, לאור כך ישנה חשיבות רבה להתייעצות עם עורך דין אשר מתמחה בדיני הירושה בכלל ובצוואות בפרט, כדי שהצוואה תערך באופן הנכון אשר ישקף רצונו של האדם, ובהתאם לכללים המותווים בחוק כדי שרצונו של האדם יצא אל הפועל בבוא היום ולא יגרמו סכסוכים מרים בין ילדיו ובני משפחתו.

חוק הירושה, קובע כי צוואה תהא בכתב, בפני רשות או בעל-פה ומגדיר ארבע סוגי צוואות. 

  • צוואה בעדים.
  • צוואה בפני רשות / נוטוריונית.
  • צוואה בכתב. 
  • צוואת שכיב מרע.                                                           
  • לאור מקרים רבים אשר הגיעו לפיתחם של בתי המשפט במרוצת השנים, בשנת 2005 בוצע תיקון לחוק הירושה, אשר הגדיר צוואה הדדית והתנאים לה.
  • ישנם תנאים הנדרשים בכל אחת מסוגי הצוואות . לאור כך ולאור כי צוואה אשר אינה עומדת בתנאים אשר הוגדרו בחוק ובדין,  עלולה להתבטל, ניכרת חשיבות רבה, להיוועץ בעו"ד המצוי בתחום ובקיא בכל הדין החל.
  • עורך דין צוואות וירושות יגאל אמסלם מקרית שמונה והצפון, עוסק בתחום זה שנים רבות ולו ניסיון בעריכה של צוואות רבות חלקן מורכבות, הדורשות ידע והבנה מעמיקים של הדין, לרבות בעניין משקים חקלאיים – נחלות, ריבוי נכסים לרבות מסחריים ועוד.
  • צרו קשר לשם קבלת ייעוץ מקצועי ומהיר.

במקרה שאדם לא ערך צוואה, קובע החוק מנגנון המהווה ברירת מחדל, לחלוקת עזבונו.  חלוקה זו מבוצעת בהתאם לכללים הקובעים בסעיף 10 לחוק הירושה תשכ"ה- 1965, המגדירה מעגלי קירבה למוריש וכן אופן החלוקה בין המעגלים. ברירת מחדל זו אותה ראה המחוקק לנכון לקבוע, אינה מתאימה לנסיבות כל מקרה ומקרה, וישנן סיטואציות בהן , לאור אי עריכת צוואה, מתחלק עזבונו של המוריש, באופן אשר מביא לסכסוכים מרים בין בני משפחה ויכול להביא, במקרים מסוימים לקשיים ועלויות משמעותיות, לרבות תשלומי מס. כך לשם ההמחשה, בסיטואציה בה מוריש הותיר בית מגורים, האישה יורשת מחצית והילדים את המחצית הנותרת. מכך עולה כי הילדים שותפים עם האישה בבית המגורים, אלה בנסיבות מסויימות עלולים לדרוש דמי שימוש ממנה, עבור חלקם בבית המגורים. מצב זה מסתבך עוד יותר כאשר למוריש ילדים מנישואים או קשר קודמים. לעניין זה קיים פתרון במסגרת תיקון לחוק הירושה אשר נקרא צוואה הדדית.

דוגמא נוספת להמחשה; בני זוג נשואים  מצויים בהליך גירושין וההליך טרם הסתיים. במקרה בו חלילה הלך לעולמו מי מהצדדים, במהלך ההליך, עלולים להחשב הם כנשואים והצד האחר יזכה במחצית מהעיזבון.

עוד יצויין, כי ברירת המחדל בחוק, אינה מייחדת נכס ספציפי לכל יורש, כי אם מחלקת את כל הרכוש בין היורשים וכך הופכים הם להיות שותפים בכל הנכסים. כך לשם ההמחשה הוריש המוריש 2 חנויות ודירת מגורים לרעייתו וילדיו. אלה הפכו להיות שותפים בחנויות ובדירה. במקרה בו ירצה מי מהם למכור חלקו לצד ג׳ יצטרך לקבל הסכמת יתר השותפים – דבר אשר למרבה הצער אינו תמיד ישים. אף אילו ירצו לרכוש האחד חלקו של האחר, עלולים הם לשאת בתשלומי מס נכבדים, כן בעלויות משפטיות, מהן ניתן להימנע ע"י עריכת צוואה אשר תייחד לכל אחד נכס בהתאם לרצון המוריש.

ישנן דוגמאות נוספות רבות לסיטואציות אשר, במקרה בו נערכה צוואה, קשיים רבים נפתרים ועלויות רבות נחסכות.

לשם קבלת ייעוץ מקצועי ומהיר למקרה הייחודי שלכם, צרו קשר עם עורך דין ונוטריון יגאל אמסלם.