תצהיר נוטריוני

תצהיר נוטריוני הינו תצהיר אשר ניתן על ידי אדם בפני נוטריון אשר זיהה אותו ולאחר התרשמותו כי המצהיר הבין תוכן ומשמעות הצהרותו מזהיר המצהיר ומאמת התצהיר

החוק מכיר במספר אפשרויות לאימות תצהיר. לרוב מאומת תצהיר ע"י עורך דין אשר מזהיר המצהיר. אך בהתייחסות בית המשפט על פי הדין קיים הבדל בין תצהיר נוטריוני לאחר ולפיו האמור בתצהיר הנוטריוני יכול ויתקבל בלא דבר מה נוסף. קרי תצהיר נוטריוני יכול ויקבל משקל רב יותר בנסיבות המתאימות.

חרף משקלו ומשמעותו הרבה של תצהיר אשר מאומת ע"י עו"ד, ישנם גופים אשר דורשים תצהיר נוטוריוני לשם קבלת ודאות גבוהה יותר הנוגעת לנאמר בו ודורשים תצהיר נוטריוני. זאת לאור עמדתו של הנוטריון והכבוד אשר זוכה לו בעולם המשפטי. שכן לא כל עו"ד יכול להיות נוטריון. על עורך דין לעמוד במספר תנאים וכן חלים עליו כללים מחמירים על פי הדין.

ישנם סוגי תצהירים נוספים, אשר לא בהכרח מוצגים לבית המשפט, למשל, תצהיר מתורגמן לתרגום נוטריוני בו מצהיר כי התרגום אוטנטי ותואם למקור. ראו בעניין תצהיר מתורגמן כאן. יש לציין כי ישנם סוגי תצהירים נוספים אשר נדרשים על ידי הצבא וכן כאלה המעידים על עריכת מסמך.

 

עורך דין ונוטריון יגאל אמסלם בקרית שמונה, עורך ומאמת תצהירים נוטריונים באופן מהיר ויעיל. מרבית שירותי הנוטוריון ניתנים מהיום להיום. ניתן לקבל שירות נוטריוני זה גם בביתכם או במקום אחר בו מצוי המצהיר בצפון הארץ, בהתאם לדין ולנסיבות.

                                                         לקבלת פרטים ולתאום נא צרו קשר.