תביעת אבהות

ישנם מצבים, בהם ברישומי משרד הפנים לא מופיעה זהותו של אב. מצב דברים זה יכול להיווצר מסיבות רבות והוא יוצר קשיים משמעותיים עבור הילדים אשר זהות אביהם אינה רשומה במרשם משרד הפנים.

על מנת שירשם אב ברישומי משרד הפנים כאבי הילד או הילדה, יש לפנות אל בית המשפט בתביעה מתאימה, ורק אם בית המשפט משתכנע, ניתן פסק דין המורה למשרד הפנים לרשום האמור.

לרוב במסגרת תיבועות ממין זה מופנים הצדדים לבדיקת רקמות, אשר מתבצעת במכונים המוכרים על ידי המדינה כמוסמכים לעשות כן, ופועלים בהתאם לנהלים אשר נקבעו לעניין.

לתביעה זו ולרישום ישנם משמעויות רחבות, ראשית יש בה כדי למלא את זכות הקטינים, לזהות ושייכות, בנוסף על הורי הקטינים חלות חובות על פי חוק לטפ ולדאוג לעינייניהם. במקרה של צדדים פרודים חלות חובות הנוגעות למזונות, ענינים הנוגעים במשמורת, הסדרי ראיה ועוד.

נושא האבהות הינו רגיש בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה, אך כאשר עולה חשש לממזרות. במקרים כאלה, ובנסיבות יוצאות דופן, בהם עולה חשש ממין זה , ימנעו בתי המשפט ובתי הדין מלאפשר בדיקת רקמות על מנת שלא לפגוע בטובת הקטינים שכן היא הראשונה במעלה.

לייעוץ ופרטינם נוספים מוזמנים לפנות אל עו"ד יגאל אמסלם לו ניסיון של שנים רבות בתביעות מסוג זה, לקבלת יעוץ דיסקרטי ומהיר.

המשרד ממוקם בקרית שמונה ונותן שירותים וייצוג בכל בתי המשפט בארץ.