"חוק הגישור"

 

חוק הגישור הינו כינוי חוק להסדר התדיינות בסכסוכים משפחה אשר נחקק בשנת 2014, ושינה את  למעשה חייב הליך גישור בכל סכסוך משפחה המוגדר בו.

מטרתו של החוק, הינה לסייע בפתרון הסכסוכים בדרכי שלום מתוך ניסיון לצמצם התדיינות משפטית.

במסגרתו נקבעו , בין היתר כללים המחיבים הליך של גישור בין הצדדים בטרם תוגשנה תביעות לבית המשפט, ונקבעה בו תקופה בה ההליכים המשפטיים בין הצדדים מעוכבים, על מנת לאפשר הליך של גישור. החוק זכה לביקורת לא מועטה, אך יש גם הסבורים כי הוא אכן הועיל.

בעת התגלעותו של סכסוך בין בני זוג או הורים לידליהם, נדרשים הם לפנות בבקשה ליישוב סכסוך, בעקבותיה, נקבע להם מועד לפגישה עם מגשר. בפגישה הראשונה, ניתן הסבר על ההליך, ומתבקשת הסכמת הצדדים לו. בפגישה זו לא נוכחים עורכי הדין המיצגים הצדדים.  ככל והצדדים מסכימים להמשיך ההליך, נקבעת פגישה נוספת ובה דנים לגופו של עניין ומנסים להביא המחלוקת לכדי פתרון מוסכם. לרוב נדרשות מספר פגישות, פגישות אלה ותוכנם משמעותיות מאוד ככל ומושגת הסכמה, ורואי וחשוב להתייעץ עם עו"ד המומחה בתחום המשפחה לאורך ההליך כולו על מנת להבין וללמוד מהן הזכויות ומה משמעות ההסכמות , שכן אלה ישפיעו על חיכם מעת זו והלאה, וניכרת חשיבות רבה לשמירה על זכויותיכם וזכויות ילדיכם.

במקרים רבים אין הצדדים מגיעים להסכמה, ויש לפעול במסגרת הזמנים הקצובה בחוק על מנת להגיש תביעות מתאימות לבית המשפט או לבית הדין הרבניבהתאם לנסיבות של כל מקרה ומקרה. ישנה חשיבות למי אשר פותח בהליך ישוב סכסוך, שכן לו יתלרון ככל ועומדים בלוח הזמנים המוגדר בחוק, ומאפשר בחירת הערכה בה יידון התיק, ביתי המשפט לענייני משפחה או בתי הדין הרבניים.

לווי משפטי לאורך ההליך כולו הינו בעל חשיבות רבה, שכן תוצאות ההליך ישפיעו על עתיכם ועתיד ילדיכם.

משכך מומלץ כי ילווה אתכם עורך דין המתמחה בתחום המשפחה ומצוי בכל הנושאים הכרוכים בסכסוכי משפחה, כגון הבנה והתמחות במקרקעין, בכל הקשור בזכויות פנסיוניות, חברות עסקים ואופציות, משקים חקלאיים ועוד, בהתאם לנתונים הספציפיים שלכם.

לפרטים נוספים וליעוץ משפטי חכם צרו קשר עם עו"ד יגאל אמסלם, המתמחה בתחום דיני המשפחה ולו ניסיון רב בליווי בהליך זה, וכן ניסיון של שנים רבות בייצוג צדדים בפני בתי המשפט לענייני משפחה, בתי הדין הרבניים וכן בערעורים עליהם.