עורך דין לגירושין מקרית שמונה יגאל אמסלם, מתמחה בייצוג בתביעות גירושין ברחבי הארץ, בעל ניסיון של שנים רבות ביצוג בבתי הדין הרבניים האיזורים וכן בערעורים לבית הדין הרבני הגדול בעניני גירושין, גט, כתובה ועוד. התמחותו כוללת כל הכרוך בהם, ולו ניסיון של שנים רבות בייצוג בבתי המשפט לענייני משפחה ובערעורים לבתי המשפט המחוזיים.

נישואין כמו גם גירושין הינם אירועים משמעותיים בחייו של אדם, אלה כידוע טומנים בחובם נושאים מורכבים רבים ומסועפים. גירושין הינו הרגע בו הסטטוס של בני הזוג משתנה מתא משפחתי של זוג נשוי לשני אנשים גרושים. זהו מתן תוקף פורמאלי, לפירוק התא המשפחתי אשר נוסד בנישואין. הגירושין לרוב כרוכים בנושאים נוספים כגון מזונות, הסדרי שהות (ראיה), משמורת, רכוש ועוד. לקריאה על כל אחד מהנושאים ניתן ללחוץ על כל אחד מהם. דרך המלך המועדפת ע״י עורך דין מקרית שמונה יגאל אמסלם הינה גירושין בהסכמה. אך כשלא ניתן להגיע להסכמה, אין מנוס אלא לפנות לערכאות ובמסגרתם לעמוד על הזכויות בחכמה ותוך שימוש בכלים המשפטיים העדכניים.

ליעוץ ולשירות משפטי חכם, צרו קשר עם עורך דין לגירושין יגאל אמסלם. 

תוכן עניינים

למי הסמכות לדון בגירושין

בהתאם לחוק ענייני השיפוט בענייני הדין האישי, מסורים לסמכותם של בתי הדין של העדה הדתית אליה משתייך האדם. הסמכות הייחודית לדון בענייני נישואין וגירושין של יהודים נתונה בלעדית  לבתי הדין הרבניים. לאור כך תביעת גירושין של בני זוג אשר נישאו כדת משה וישראל, קרי בני זוג יהודים אשר נישאו בהתאם לחוק, תוגש לבית הדין הרבני שבאזור מגוריהם המשותף האחרון של בני הזוג והדין החל עליה הינו הדין הדתי. במקרה בו בני הזוג הינם בעלי דת שונה או אינם משוייכים לדת כלשהי, נישואיהם מותרים ע״י בית המשפט.

גירושין מהירים בהסכמה

גירושין בהסכמה הינם גירושין עליהם מסכימים הצדדים בלא לנהל הליכים משפטיים, בדרך של הדברות והגעה להסכמות  בתחומים הנובעים מחיי הנישואים של הצדדים. הגירושין לרוב כורכים בתוכם עניינים נוספים כגון רכוש, מזונות, הסדרי שהות, משמורת ועוד. על כל אחד מנושאים אלה ניתן לקרוא בעמוד ענייני משפחה או בבחירה בתפריט מעלה. 

עורך דין יגאל אמסלם מקרית שמונה, מתמחה בתחומים אלה ובעל ניסיון עשיר של שנים רבות של יצוג בגירושין, את זאת עושה ברגישות ותוך חתירה להשגת מטרות הלקוחות ושאיפותיהם כשהדרך המועדפת היא דרך ההסכמה, או אז גם ההליכים לרוב מהירים והגירושין והכרוך בהם מסתיים במהירות ובאפון המותיר, פחות משקעים.

דרך ההסכמה אינה פשוטה כלל וכרוכים בה עניינים רבים ובאופן טבעי לא מעט רגשות. מהניסיון רב השנים של עו"ד ומגשר יגאל אמסלם ותיקי הגירושין הרבים והמגוונים בהם טיפל, ממליץ עו"ד ומגשר יגאל אמסלם מקרית שמונה, לנסות ולהגיע להסכמות באמצעות גישור וליווי משפטי מעורך דין המצוי ומתמחה בתחום המשפחה ואשר לו ניסיון מוצלח ומוכח של עשרות רבות של תיקים. על כך רצוי להקפיד על מנת לוודא כי ההסכמות אליהם מגיעים שומרות על זכויותיכם ומאפשרות לכל אחד מהצדדים לנהל חיים טובים וסבירים בנסיבות. יש לתת תושמת לב מיוחדת, לשמירה על הקטינים אשר הינם בדרגת החשיבות הגבוהה ביותר ויש לוודא כי הפגיעה בהם תהיה מיזערית ככל שניתן.

גירושין בהסכמה הינם הדרך המועדפת, אך יש לנהוג בחכמה על מנת להגיע להסכמות בתנאים אשר יאפשרו שמירה על הזכויות והמשך חיים סבירים. 

לעורך דין לגירושין מקרית שמונה יגאל אמסלם, המתמחה בייצוג בהליכים אלה, ניסיון מוצלח של שנים רבות בייצוג  בבתי הדין הרבניים האיזורים וכן בערעורים לבית הדין הרבני הגדול. 

ליעוץ ולשירות משפטי חכם, צרו קשר.

תביעה לגירושין

זוהי תביעה ככל תביעה ועליה לכלול את כל הרכיבים הנדרשים לשם העתרות בית הדין לה. עליה לכלול פירוט עובדתי, ממנו עולה עילה לגירושין מהעילות המוכרות בדין.יצויין כי קודם לה יש לנקוט בהליך של בקשה ליישוב סכסוך – פרטים לגבי הליך זה ניתן לקרוא כאן.

ישנן עילות גירושין עבור האישה כגון כי האישה מאסה בבעלה "מאיסה בו" או אי מילוי חובתו של הגבר ליתן לאישתו עונתה, מזונה וכסותה כאמור בספר שמות כ"א י':  "שְׁאֵרָהּ כְּסוּתָהּ וְעֹנָתָהּ לֹא יִגְרָע" . ישנן עילות נוספות  כגון , אלימות, בעיות רפואיות ועוד.

עבור הגבר,ישנן עילות  לגירושין המחייבות הגבר לגרשה  – כגון בגידה של אישה וישנן עילות אשר מהוות עילה לגירושין אך אינן מחייבות הגבר "לגרשה" כגון "מעשה כיעור". 

התגונות מפני תביעת גרושין, אף היא דורשת כי יהיו בה כל הרכיבים הדרושים בדין. עליה לכלול אלמנטים אשר יש בהם להפריך הטענות המועלות בכתב התביעה ולמלא המטרות המוגדרות בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה. הכל תוך התבססות על הדין ושימוש חכם בכלים המשפטיים העדכניים המצויים ברשותנו כדי להביא לתוצאה הרצויה בהתאם לנסיבות. את זאת יש לעשות בחכמה ותוך שלוקחים בחשבון, כי התגונות מתביעת גירושין כמו גם התביעה לגירושין, הינן חלק ממכלול של נושאים הקשורים בהם, לרבות, מזונות, משמורת, הסדרי שהות, חלוקת רכוש, ככל שישנם ילדים משותפים האינטרס של ההורים לשמור על מערכת יחסים סבירה אשר תאפשר להם במשותף לטובתם של הילדים.

יצוין כי העילות המפורטות מהוות רק חלק מהעילות בדין, אין זו רשימה ממצה. לשם עריכת כתב תביעה, או כתב הגנה לפי העניין כנדרש, מומלץ להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון מוכח המתמחה בתחום הגירושין על מנת לגבש האסטרטגיה המתאימה ובהתאם עריכת כתב התביעה או כתב ההגנה.  

צרו קשר לייעוץ משפטי חכם ומהיר. 

סרבנות גט ועגינות

בחלק גדול מהמקרים תביעת הגט, מתקבלת בהסכמת הצד השני יש מקרים בהם, אחד הצדדיםמסיבות שונות אינו נכון להסכים לגט- קרי לגירושין. חלקן טקטיות – כדי להפעיל לחץ על הצד השני ולקבל ייתרון ביתר המחלוקות וחלקן ממניעים רגשיים ואחרים. במקרה בו הגבר מסרב ליתן הסכמתו לגט, בית הדין מחזיק בידו סנקציות קשות אותן יכול לנקוט נגד הבעל עד אשר יסכים למתן הגט. אמנם סנקציות אלה אינן ניתנות בנקל, ויש קודם לפעול לחיובו של הבעל בגט ורק אחרי כן יוטלו סנקציות באם ימשיך ויסרב ליתן גט. השימוש בסנקציות נועד כדי להמנע ממצב בו האישה נותרת מסורבת גט.

ישנם מצבים בו הבעל אינו בנמצא, ובמצב דברים זה האישה נותרת עגונה. נושאים אלה יצרו קשיים רבים, בקרב נשים אשר מצאו עצמן מסורבות גט או עגונות, בלא יכולת להינשא ואף בלא אפשרות, בהתאם לאמונתן, להיות במערכת יחסים עם גבר אחר. בעוד הגבר הסרבן חי חיים רגילים ופעמים אף מנהל מערכת יחסים עם אחרת בעודו נשוי לאישה מסורבת הגט או העגונה. מצב דברים זה, הביא את בתי הדין לפעול למניעת מצב זה באמצעות הכלים העומדים לרשותו כאמור באמצעות הטלת סנקציות לרבות שליללת רישיון נהיגה, ביטול כרטיסי אשראי ואף מאסר לסרבן. במקרה שהסרבן לא ניתן לאיתור, מקנים סיוע באיתורו לרבות בחו״ל. 

יצויין כי אף באם האישה תסרב לקבל גיטה, לא יתגרשו הצדדים. במקרה כזה, ישנם מספר דרכי פעולה העומדים בפני הגבר.

יצויין כי הסרוב ליתן או לקבל גט יכול להקים עילה להגשת תביעה נזיקית כנגד הצד המסרב, והסרבן יכול למצוא עצמו מחוייב בפיצויים לטובת הצד האחר בגין הסרוב ליתן או לקבל גט .

לאור מורכבותם של נושאים אלה, באמצעות הטווית אסטרטגיה מתאימה והכרת הדין, ניתן לפעול באופן אשר יקטין הסיכון באופן משמעותי להיקלע אליהם.  עו"ד מקרית שמונה יגאל אמסלם, ייצג בתיקי גירושין מורכבים, בהן היתה סרבנות של אחד מהצדדים לגט ובסופו של יום, הושגה התוצאה המבוקשת. כך ובדומה המשרד טיפל במקרים רבים אחרים כשלכל תיק ישנה את המורכבות שלו בהתאם לנסיבותיו, באמצעות הרגישות הראויה ושימוש בכלים המשפטיים הנכונים, ניתן להשיג התוצאות טובות וראויות בנסיבות. 

בכל מקרה מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתקים, בהם ישנו סרוב למתן גט, ואשר לו ניסיון מוכח בהם, על מנת לנהל ההליך בצורה מיטבית עוד משלביו הראשונים כדי להגיע אל התוצאה הרצויה, במהירות האפשרית ובטרחה מינימאלית בנסיבות. 

לעורך דין מקרית שמונה יגאל אמסלם המתמחה בגירושין ניסיון וידע רב בתיקים מסוג זה ולו היכולת לתת לכם שירותים משפטיים חכמים, על מנת להשיג המטרה אשר הוגדרה, במהירות וביעילות ולמנוע ולהימנע ממצבים של עגינות, ככל הניתן. אף אם לא נמנעו, לפעול להשגת הגט בנחישות, בחכמה ובתחכום באמצעות הכלים המשפטיים העדכניים המתאימים לכל מקרה ומקרה.

התרת נישואין

כאשר מדובר בבני זוג אשר אינם בעלי אותה דת, או כאלה אשר נישאו בנישואים מחוץ לגבולות מדינת ישראל ולא נישאו כדת משה וישראל,  בתי הדין הדתיים אינם דנים בעניינם. באלה דן בית המשפט לעניני משפחה. כאשר בני הזוג נישאו, בנישואים אלה המכונים "נישואים אזרחיים" ואלה הגיעו לקיצם, מותרים נישואים אלה בבתי המשפט לענייני משפחה. התרת הנישואין נפתחת בהגשת תביעה להתרת נישואין לבית המשפט לענייני משפחה. תביעה זו הינה ככל תביעה, עליה לפרט העובדות ואליה יש לצרף מסמכים שונים כמפורט בדין. הליך זה טומן בחובו פעמים מורכבות משנדרשים במקרה של בני זוג מדתות שונות, בירור דתם של הצדדים הנתמכת באסמכתאות וכן פניה לגורם הרלוואנטי, על מנת לקבל חו"ד לעניין ההליך במדינה הרלוואנטית. 

תוצאתו של הליך זה, ככל שבית המשפט מקבל התביעה, דומה להליך של גירושין  אשר בסיומו הצדדים מותרים מנישואיהם. התגוננות מפני הליך זה, דומה להתגוננות בפני הליך גירושין, אלא שהדין החל הינו הדין האזרחי ולא הדין הדתי.

ישנם מקרים, בהם אחד מבני הזוג, אינו בגבולות המדינה ובאופן זה קיים קושי, לנהל ההליך אך אף במקרים כאלה עו״ד יגאל אמסלם טיפל והביא להתרת הנישואין חרף היעדרותו של צד.

מומלץ להיוועץ בעו"ד המתמחה בהתרת נישואין, לשם הגשת התביעה כנדרש לאחר בירור הפרטים וגיבוש הדרך המיטבית להגשת ההליך לרבות ההליכים הכרוכים בו, כגון מזונות, רכוש הסדרי שהות ועוד, בהתאם לנסיבות המקרה היחודי שלכם.

 

           לפרטים נוספים, וליעוץ דיסקרטי צרו קשר עם עו"ד לגירושין בקרית שמונה יגאל אמסלם.

                                                       השירותים ניתנים בכל רחבי הארץ.