צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית הינה צוואה אשר בה מביע המצווה רצונו בפני נוטריון ומצווה כיצד ינהגו בעזבונו. הנוטריון בודק כי המצווה כשיר לערוך צוואה, מקרא לו את הצוואה לאחר שהמצווה מצהיר כי זהו רצונו והנוטריון השתכנע כי אכן זה כך וכי הוא הבין משמעותה, מאשר הנוטריון את הצוואה.

אין מדובר בעניין של מה בכך, כי אם במסמך בעל חשיבות ומשמעות רבה, אשר אם נערך נכון קובע מה יעשה ברכוש והונו  של אדם, אותו צבר משך כל חיו בעבודה רבה. לשם כך יש לערוך אותה תוך שימת לב לתוכנה ולאופן בה נערכת על מנת שתהא כשרה ותקפה על פי החוק. 

במה שונה צוואה נוטריונית מצוואה אחרת?

 

צוואה נוטריונית הינה צוואה המוגדרת על פי החוק כצוואה בפני רשות. ככזו לה משקל ראייתי גבוהה מצוואות אחרות במקרה בו מבקשים לבטלה או מתנגדים לה. באופן זה למצווה יכולה להיות ודאות גדולה יותר כי אכן רצונו ימומש. לעומת צוואה בעדים (צוואה נפוצה הנערכת בפני עו"ד), אשר יכולה להבחן באופן מקיף לגבי נסיבותיה ופעמים נותר מקום למחלוקות וטענות הנוגעות לעריכתה, כאשר פורץ סכסוך בין היורשים בעניין תוכנה. צוואה נוטריונית לעומתה זוכה למעמד גבוה יותר ובמקרים יוצאי דופן ונדירים מוטל בה ספק ונפגם תוקפה המשפטי בכל הכרוך לנסיבות חתימת המצווה זהותו וכדומה.

 

צוואה זו נערכת בפני הנוטריון בלבד ולא מעורבים בה גורמים נוספים, היא יכולה להעשות בפגישה אחת אצל הנוטריון לאחר שיחות טלפוניות אין מעורבים בה עדים או אנשים אחרים, ניתן לעשותה גם מחוץ למשרד , גם בבית המצווה, בבית חולים או בית אבות וכדומה.אין צורך באישורים מיוחדים עבורה כבצוואת שכיב מרע או צוואה בכתב יד, היא נערכת ע"י נוטריון יגאל אמסלם, אשר מתמחה בעריכת צוואות ולו ניסיון של שנים רבות  בעריכת ואישור צוואות.

לקריאה על סוגי צוואות אחרות וצוואה בכלל עיברו לעמוד הצוואות בלחיצה כאן.

 

לצווא

מהם יתרונות הצוואה הנוטריונית?

לצוואה נוטריונית יתרונות על צוואות אחרות במספר מישורים;

  • משקלה כצוואה בפני רשות , גבוה יותר מצוואות אחרות היא למעשה צוואה רשמית. טענות נגד תוכנה          לא יתקבלו בנקל.

   • לא נדרש הליך של אישור בית המשפט עבורה כצוואות אחרות.

   • היא נערכת בפני הנוטריון, ואין אנשים נוספם המעורבים בעריכתה, כך שנשמרת פרטיות מירבית.

   • היא יכולה להערך בבית המצווה או בכל מקום בו לפי הנסיבות.

   • ניתן לעורכה בפגישה אחת.

עורך דין ונוטריון יגאל אמסלם בקרית שמונה מתמחה בעריכת צוואות ולו ניסיון של שנים רבות בעריכת צוואות ובדיני המשפחה בכלל לכך יש להוסיף את היותו נוטריון המוסמך לאשר צוואות נוטריוניות.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה נא צרו קשר.   

 

לוו